martes, 26 de abril de 2011

San Urbez-Goriz-la Pardina 2010

Sant Urbez estió un santo posiblement naixito de Bordeus (Francia) que trescruzó es Perineus durantes d'a Reconquista aragonesa ta recuperar t'a fe catolica as reliquias de Sant Chuste y Sant Pastor que yeran en territorios musulmans. Dimpués de cumplir ixa misión, diz que fincó en as valles d'o Perineu aragonés ta continar con una vida d'ermitán per as esplugas d'a tierra que huei ye Sobrarbe.

En son diversos es puestos de l'Alto Aragón a on se suposa que bi fayó estancia. Primer de toz, una esplunga en o Congosto d'as Cambras (Valle de Bió, a man d'o Canyón d'Anyisclo) a on s'alzó una ermita (se veiga Ermita de Sant Urbez) basando-se en a suposición que o santo bi heba vivito. Alavez dimpués d'ixes anyos, o santo marchó t'a Ribera de Fiscal on diz que bi heba ito pastor (cultos en Albella, Fiscal y Sant Martín d'a Solana) d'antes no marchase enta es Sarratos de Guara, a Guarguera y Sarrablo, d'on en machó t'a valle d'Onsera ta estar ordenato sacerdote per l'alavez prior Sant Martín d'o monasterio de Sant Martín d'Onsera. As zagueras estancias que se'n dicen estioron en Nocito (Plana de Uesca) on que s'enretirareba per os siguients anyos y dica a suya muerte, presuntament a la edat de 100 anyos.

O suyo culto gosa a profesar-se especialment en tiempos de sequera, quan ye menester de plevias, como t'altros santos altaragoneses como Sant Veturián.

El Refugio de Góriz, a 2200 metros de altitud, en el corazón del Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido.

“El barranco de la Pardina es el torrente más importante del río Vellos. Crea una garganta que se une al cañón de Añisclo, cerca de la zona de La Ripareta, luego solo nos quedará seguir el camino principal de Añisclo que nos devolverá a S. Urbez
Han sido dos días para no olvidar




San Urbez-Gorriz-La Pardina 2010

No hay comentarios:

Publicar un comentario